Thursday, August 19, 2010

0085:HADAPI DUGAAN.(19.8.10)

PIC I

Ah..alangkah bagusnya kalau Ramadhan ini dijadikan sebagai medan untuk kita mentarbiyyahkan diri… dalam masa yang sama agar kita dapat beristiqamah sampai bila-bila..dan bukannya dalam waktu yang terhad ini (Ramadhan sahaja)..

Ya Allah…leburkan lah rasa malas untuk beribadah kepada-Mu (lebih-lebih lagi solat berjemaah) … berikan lah aku kekuatan… untuk melawan hawa nafsu … dalam mendidik diri ini..agar menjadi hamba yang benar-benar mentaati akan segala perintah-Mu serta menjauhi segala apa yang dilarang oleh-Mu… Hanya kepada-Mu kami memohon..dan hanya kepada-Mu kami meminta…ameeen..
AMIIIMMMM...
Alhamdulillah..sudah 9 hari dah aku berjaya puasa penuh...Hari ini xbayak perkara yang dilakukan. jam 10 pg aku bergegas bangun untuk berjumpa dengan supervisor Puan Salmah di biliknya.. Sekali lagi proposal aku direjectnya..hak2..
Sebelah petang aku,bib n cepah pergi berbuka puasa di Kampung Tradisi kerana dipelawa oleh Tok Imam di tempat Dien practicum..

No comments: